Sunday 3 February 2013

Janjiku Padamu

Perempuan itu berhijab
saat pertama ku melihatnya
hatiku terpanah oleh keayuaan wajahnya
begitu cantik serupa bidadari dari syurga.

Matanya secantik mata unta
aku ingin mendekatinya
tapi ku sedar
yang aku tak mungkin
akan memilikinya
hanya dapat melihatnya dari satu sudut.

Jika ku dapat perempuan secantik dia
aku akan setia sampai ke akhir hayat
aku harap dia menaruh perasaan
terhadap aku.
Kenapa engkau terlalu cantik di mataku ?
kenapa?
bingung aku sendirian
mengapa aku tak berani mendekatimu
tanpa resah aku membayangimu.

Aku tak dapat memiliki hatimu
mungkin aku tak layak untuk bertakhta di hatimu
engkau umpama bintang permata yang suci
aku hanya orang biasa yang ingin menakluki hatimu
aku berjanji akan membahagiakanmu
bila jodoh kita tiba
aku janji takkan sia siakanmu.

No comments: