Saturday 26 January 2013

Keindahan Semula Jadi

Pagi tadi jantung aku berdegup hebat
melihat sinaran mentari
semuanya terjadi begitu singkat
belum lagi puas dan aku bersedia menanti
sambil ditemani hati yang sepi.

Tadi,petang datang membawa senyuman
aku gembira melihat burung berterbangan
semuanya mempunyai pasangan
bebas tanpa ada halangan
aku mengharap mempunyai pasangan
dan bukan sekadar angan.

Senja datang memikat awan
sebab itu bila senja awan nampak tenang
kata hati aku pemikat yang sangat menawan
bilakah aku akan mengambang?
tak sabar untuk menawarkan sejuta senyuman
tapi bila waktu itu akan datang ?
hanya kata-kata manis yang dapat ku ucapkan.

Sekarang,malam pula datang bersama bintang
pelangi sudah lama pergi sejak aku menyedarinya
bulan purnama bersama gemintang dan jiwaku
sungguh cantik walaupun sunyi lagi sepi
indahnya saat ku bersama pagi,petang,senja dan malam
aku bersedia menanti sehingga ke hujung angkasa
tapi tak yakin untuk menatap seorang diri
kerana aku ingin bersama sang kekasih
untuk melihat kesempurnaan dunia.

No comments: