Sunday 20 January 2013

Puisi Buatmu Opet...

Saat kau mahu membesar
tuhan telah jemput kau
umpama angin meniup pergi
dan takkan kembali
indahnya aku bersama kau
nikmat itu hanya dapat beberapa kali saja.

Aku rasa tuhan, pasti kecewa kerana aku tidak menjaga kau dengan baik
kerana tinggalkan kau dalam dingin dan kesepian
tanpa menghangatkan badan kau dalam dakapanku
takdir tak boleh disalahkan kalau ia sudah ditulis
sejak dari azali.

Rindu ku hanya pada kau
sayang ku hanya pada kau
cinta ku hanya pada kau
semuanya ku tumpahkan untuk kau.

Mengapa kau mesti pergi tanpa memberitahu
mengapa kau mesti pergi tanpa membesar dulu
mengapa kau tak ucap selamat tinggal
semuanya tuhan sahaja yang tahu.

Kalau sekali pun kau mahu pergi
berilah ku isyarat agar kutahu sesuatu
bersuaralah dengan sihat untuk kali terakhir
jika kau digantikan dengan wanita,duit atau kucing yang montel
aku menolak semuanya
kerana aku masih setia dengan kau
kesempurnaan kau tiada batasan bagiku.

No comments: