Saturday 19 January 2013

Opet Kekasihku

Tanggal 18.1.2013,Jumaat 5:30 petang.Ayah datang dengan ahli baru dalam keluarga.Ayah kata jagalah macam adik kandung walaupun ia hanya sekadar kucing.Mulanya,aku tidak rela memberi rasa cinta kepadanya kerana risau yang lain akan cemburu.Tapi tuhan sudah amanahkan aku untuk menjaganya.Kali pertama ayah memberi kepadaku.Aku berasa rindu kerana teringat kepada Apet yang dulunya serupa yang macam sekarang.Jadi aku memberi nama Opet.Usianya baru mencecah 3 minggu.Dia lapar aku beri makan,dia mengantuk aku buai dan letak di tangan biar rasa kehangatan.Pagi tadi tanggal 20.1.2013,Ahad tepat jam 7:30 pagi aku ingin membuka sangkar memberi makan tapi badannya terbujur kaku.Aku hanya panjatkan doa kepada yang maha esa supaya pemergianya memberi tuah kepadaku.Aku menulis dalam tangisan kerana terlalu sayang dan rindu yang tidak dapat ku tahan seperti seorang lelaki kehilangan kekasih.Jika tuhan memberiku peluang kedua pasti aku akan jaga.Wahai Opet aku rindu sama kamu aku cinta sama kamu selamanya.Aku berjanji jika dapat rezeki baru aku akan jaga sebaik-baik aku menjaga kamu.Kini aku hanya dapat menulis puisi untuk mengubat lara di dalam hati.Aku cintakan kamu Opet waktu kecil lagi kau telah pergi.

oh tuhan apa salah ku?
kenapa mesti sekejap kau biarkan aku bersama dia
aku sangat sayang padanya
belum lagi kasihku tumpah sepenuhnya
dia telah pergi.

Nikmat itu baru dapat ku rasa
tapi rindu,sayang dan cinta telahpun datang
membawa takdir yang sudah tertulis.

Jika aku tahu dia pergi pagi tadi
pastiku jaga sepenuh jiwa dan raga
aku teringat saat indah bersamanya.

Opet aku harap kau bantu aku masuk ke syurga
agar kita dapat berjumpa suatu masa kelak
aku ingin kau berada didalam dakapanku
aku ingin melihat kau sampai kau tua
aku sungguh sayang kepada kamu
tapi hidup ini kena diteruskan
supaya aku tahu takdir aku.

Aku janji sama kamu
aku akan belai kekasih seperti aku belai kamu
setiap malam mulai dari sekarang
pasti aku menangis merindukanmu
tapi aku redha dengan permergianmu.

Aku hanya dapat melihat pusaramu
setiap saat ku rindukan kamu
aku harap engkau membakar semangat
dan memberiku harapan untuk berjaya
untuk mengejar cita-citaku.

Air mata yang di kenang
tidak dapat ku tahan
oh tuhan aku harap engkau tahu isi hatiku
semoga aku berjumpa dengan Opet
di syurga suatu masa nanti.

No comments: