Thursday 17 January 2013

Rindu Dalam Sembilu

Rindu ini tidak dapat lagi ku tahan
sampai bila harus disimpan
aku hanya dapat meresap kenangan
yang menemaniku dalam kesepian.

Jika dapat kuputarkan masa lalu
pasti aku akan lakukanya
demi perasaan yang dipendam
kerana aku inginkanmu.

Entah kenapa aku berasa dekat denganmu
padahal kita tak pernah berjumpa
dan selalu sahaja berjauhan
seperti utara,selatan,timur dan barat
semuanya terlalu jauh.

Takkan kubiarkan lagi sembilu dihati ni
biarlah aku berahsia dalam jiwa
cukup sahaja untuk kau mengerti
tentang perasaan yang melanda diriku
asalkan kau bahagia bersama orang yang kau sayang.

Jika jodoh kita tepat dan sempurna
aku ingin menghabiskan sisa hidupku dengan mu
kerana aku pasti dapat memahami isi hatimu
dan engkaulah wanita pertama dalam hidupku
yang akan melakarkan sejarah tentang hidup kita.

No comments: